joi, 20 decembrie 2007

Falticeni, home sweet home

Dupa ce v-am povestit palpitantul meu drum spre casa, am ramas datoare cu descrierea orasului meu preferat.
Inca dinaintea indicatorului cu "Bine ati venit in Falticeni" am mers in spatele unul utilaj de deszapezire. Drumul arata foarte bine, desi ningea incontinuu. Acesta a fost primul semn ca nu mai sunt in Bucuresti.
Cum mi-am regasit orasul? Nins, linistit, luminat de sarbatori pe majoritatea stazilor, cu un brad inalt si frumos impodobit cu beculete, cu un tricolor la primarie realizat din luminite si plin de oameni.
A doua zi nu mai puteam de curiozitate sa-mi vad orasul pe lumina. Ma simteam din nou copil din cauza zapezii, si din cauza ca ma rasfatau parintii ca atunci cand eram mica. Trebuia sa ies asa ca am inceput munca de convingere cu mama. Nu a durat mult si ne-am echipat amadoua cu manusi si fular si am iesit la o... plimbare :D Noroc ca am avut si camera cu noi.







Ciudat! Imi stiam orasul pustiu, cu mai putini locuitori decat studentii ASE-ului. Deci mare mi-a fost surpriza cand, la banca, am stat 40 minute la coada si cand am vazut ca intersectia din centru era blocata de atatea automobile. Apoi, oferindu-ma sa fac cumparaturile, vad ca toate magazinele de cadouri - si au aprut muuulte de cand n-am mai fost pe acasa - sunt pline. Aud din ce in ce mai des: "Nu mai avem..., s-a terminat". Si falticenenii cumpara, cumpara, cumpara!
Nu avem noi mall-uri dar avem magazine dragute, cu vanzatori amabili care te ajuta intotdeauna si cu sfaturi. Nu avem noi cel mai inalt brad dar macar al nostru e natural, viu. Si ceea ce n-o sa gasesti niciodata in Bucuresti este spiritul sarbatorilor dincolo de cumparaturi si mancare: colinde, fapte bune, urari de bine, iertare, dragoste.
Craciun fericit!!!

15 comentarii:

Anonim spunea...

Ce frumos! Vreau si eu multa zapada, dar in Timisoara nu prea am sanse la asa ceva. :(

Sim spunea...

Te invit pe la Falticeni, atunci!
Desi se anunta si la noi 0 grade Celsius si nu stim daca mai rezista zapada pana de Craciun. :(

Roxx spunea...

e frumos cu zapada...dar nu si pt soferi :D asa, pt sufletelul meu, ar merge un pic :P da vreo 2-3 zile, nu mai mult! :))

Sim spunea...

Pai in Falticeni n-ai ce face cu masina. Ajungi pe jos unde vrei in 5 minute :D
Asa ca... vrem zapada cat incape!

Iulian Filip spunea...

"You better watch out
you better not cry
you better not pout
I'm telling you why
Iulian is comiiiing to town. :)"

Mai am putin si ajung si eu!...sper sa mai prind ceva zapada...

ice spunea...

Orasul meu e muuult mai frumos si are si mai multa zapada! :D

Carina spunea...

OMG cata zapada!!!!!!!!!!!!!

Unknown spunea...

Orasele mici sunt mai linistite, cu oameni mai buni si mai intelegatori.
P.S. Pana sa citesc despre ce oras este vorba, am avut impresia ca este orasul Buzau.

Sim spunea...

@Cosmin: Chiar ma bucur ca mai exista orase ca al meu :)
Din cate stiu eu Buzaul e ceva mai mare totusi.

Anonim spunea...

arată bine, sper să ajung și eu pe acolo ;)

Sim spunea...

Te asteptam :)

Sagy, spunea...

M-a apucat melancolia... Unul dintre cele mai misto orase, si locul de unde am cele mai frumoase amintiri.

Sim spunea...

@ Sagy: Really? Esti din Falticeni?

Sagy, spunea...

Nu chiar.. adik am facut liceul acolo... acum stau in sv... dar e unul din locurile unde ma simt "acasa"

Sim spunea...

Imi pare bine!